Tuesday 10 April 2012

Pengumpul hadiah tegar dari luar negara.

Assalamualaikum

Hai orang di sana dan yang nak ke sana apa kahabar? Harap kehendaknya sihat belaka di samping insan tersayang.(amboi ayat bajet macam tulis surat tak rasmi pulak) kau orang mesti rindu nak baca entry baru aku kan kan? Hah ambik kau dah berabad lamanya aku tak update entry baru. Kalau aku tanam 'pucuk paku' dah lama tumbuh kot.Rasa bersalah suam-suam kuku je sebab abaikan blog ni..=..=




Ok berbalik pada entry ni. Kau orang tau apa itu hadiah?? atupun 'ole-ole'? Menurut kamus aku sendiri iaitu coklat berapi,hadiah bermaksud suatu pemberian. Tapi pemberian tu kena bagi untuk aku sorang saja.Muahaha. Yeah memandangkan sekarang musim kawan-kawan aku melancong ke luar negara, so aku ada satu hobi yang menarik dan tertarik. Hobinya ialah mengumpul hadiah dari luar negara. Maksudnya di sini aku akan "paksa" secara ikhlas kawan-kawan aku bagi hadiah dekat aku. Ala tak perlu la bagi hadiah yang besar-besar macam "seoul tower' dari korea atau Eiffel Towel ke. Cukup lah bagi "keychain' dekat aku. Aku dah teruja dan terharu sampai tidur pun macam kerang busuk.Erkk! Dah dapat keychain tu boleh la gantung dekat bag dan show off kepada khalayak ramai tanda anda hargai pemberian dari kawan-kawan kau orang. tak gitu? haha. Jadi, konklusinya kau orang patut contoh hobi aku yang mulia lagi murni ni tau. Banyak faedahnya ni!=.=


Ini lah hasil kutipan keychain dari luar negara secara iklas yea.^^

Ni pula 'getah pemadam' dari Jepun. Geram je nak kunyah sebab bau macam "chewing gum'.


Akhir sekali keychain pelbagai reka bentuk dari beberapa negara. Buat bekalan untuk di gantung di bag.hehe




Ok inilah hobi yang patut dicontohi supaya dapat ditunjukkan kepada anak cucu pada masa akan datang. Silalah cuba yea. Sharing is caring kan kan? =.=

10 comments:

  1. ingtkn getah pemadam tu coklat tadik haha

    ReplyDelete
  2. Unik and cantik betul.. Berbaloi untuk tinggallkan kenangan.

    ReplyDelete
  3. Suka perkataan Songkhla tu. Macam fun je bila sebut.

    Salam perkenalan. BW and follow here.

    ReplyDelete
  4. zoey zau yah@kan kan..macam nak telan je;p

    Jobless girl@ untuk kenangan di zaman tua..hehe

    Syida muhajir@ salam pkenalan juga.thanks yea;)

    ReplyDelete
  5. saya suka kumpul duit jer... heee

    ReplyDelete
  6. wuh wuh ! maya memang suka pemadam wangi tuuu ! lepas tu main lawan pemadam ! best besst ~

    ReplyDelete
  7. huhu , suke ade pemadam wangi . kalo boleh ari2x nak bau . dah mcam ketagih pulok . hewhew :)

    http://diarybersepahku.blogspot.com/2012/06/aku-tanak-syok-sendiri-lahh.html

    ReplyDelete
  8. wah, tq dtg singgah blog. hehe. sori lmbt nak bw balik. jgn serik dtg blog kami lagi.

    ReplyDelete

© Copyright 2013 | Full Edited by ✿ Nurulchumel's Design ヅ | All Rights Reserved™